Nørklere

Cafeleder Marianne Eskildsen

Har du lyst til håndarbejde og samtidig gøre et stykke meningsfuldt arbejde, så deltag i en af Røde Kors’ nørklegruppe/ grupper. Et rigtig godt udgangspunkt for, at kunne bidrage til en fælles sag. Og du kan være med i en nørklegruppe flere forskellige steder i Hillerød og omegn.

Vi strikker og syr til babyer, børn og voksne. Vi støtter og sender børnetøj som udviklingshjælp til samarbejdslande ( I 2018 ca. 2000 stykker til Hviderusland, Tadsjikistan, Kirgisistan). Vi strikker bamser til Foreningen Savn, til børn af indsatte. Der laves babyfutter/ huer og tæpper til for tidligt fødte på sygehuset. Der strikkes og syes varme tæpper til de hjemløse, tillige sokker og huer.

Fra Røde Kors butikken sælges der eksempelvis babytøj, indkøbsposer og forklæder. Alt der produceres i nørklegrupperne laves af donerede materialer eller re-designe fra genbrug garn, stof og tråd.

Siden september 2017 har Røde Kors slået dørene op for en cafe i Foreningslokalerne på Rønnevangsalle 5, Hillerød, hver onsdag i tidsrummet 13.00 -16.30.
Cafeen er ikke en konkurrent til byens andre cafeer, men snarere et ugentlig tilbud om socialt fællesskab i lokaler, hvor man bl.a. kan spille kort, billard og hvor der for tiden er en aktiv nørklegruppe.

Har du lyst til at høre mere?

Kontakt aktivitetsleder for nørklerne

Irene Hansen